חיי… דרך הים והשייט

   

 

   קצת על עצמי

 

   כנער, הים היה המקום למשחק מטקות, שחייה עד הקו הראשון בעומק הים ולהביט בסקרנות לאופק. 

 

   1973-1976  

   בצבא, הנח"ל המוצנח, הקשר לים היה אימון על נחתת של חיל הים, וחציית תעלות על גשר מאולתר.                                                                                                                 

 

   1977-1980

   לאחר השירות הצבאי יצאתי לטייל בעולם עם תרמיל גב, טיול שנמשך כ- 3 שנים, בהם טיילתי ומימנתי

   את עצמי בעבודות מזדמנות. הטיול – מסע  היה באירופה, קנדה, ארה"ב, הוויאי, מרכז אמריקה,

   דרום אמריקה והקריביים. הטיול – מסע היה בטיסות, ברכבות, באוטובוסים, בטרמפים, במכוניות שרכשתי

   או העברתי  (Ship your car), באופנוע, רכבות ובשייט. חלקו עם חברים וחלקו לבד. 

   בסוף הטיול, בקליפרניה, עברתי קורס אמודאים (צלילה מקצועית במעמקי הים).

   

   1980-1982   

   הקשר לים התחזק כשחזרתי לארץ ועסקתי בעבודות תת ימיות באזור תל אביב,  גלשתי ברוח. 

   בהמשך הדרכתי גלשני רוח במרינה תל אביב ובמקביל עברתי קורס למשיטי יאכטות.                           

 

   1982-1983   

   העבודה הראשונה שלי כסקיפר עשיתי באילת על ה"פלוטילה", שיירת יאכטות מפרש שהפליגה 

   מאילת לסיני, הפלגות של כשבוע עם תיירים. זה נמשך מספר חודשים עד להחזרת סיני. 

 

   1983-1984        

   בסיום  העבודה כסקיפר, נעניתי להצעת עבודה, כמדריך חברתי ומדריך של"ח

   בבית ספר לחינוך מיוחד "אורים" באילת.                                                                                  

 

   1984-1988  

   את דיאן, אישתי, הכרתי באילת. יחד נסענו לקנדה למספר חודשים שנמשכו כ- 5 שנים

   בהם גרנו בונקובר – קנדה. שם עברתי קורס מדריכים למשיטי יאכטות ומפעילי רדיו.

   בהמשך, רכשתי ספינת מפרש דו תרנית באורך 11 מטרים. לספינה קראתי "שונית".                                            

 

   1988-1990         

   בתום השהות בקנדה, יצאתי לדרך חזרה לארץ בהפלגה עם ה"שונית" מונקובר ועד אילת.

   דרך הפסיפיק, תעלת פנמה, הקריביים, האטלנטיק, ים התיכון, תעלת סואץ, הים האדום ואילת.

   הפלגה שנמשכה כשנתיים עם חנייה ארוכה בקריביים, הפלגה בה הניווט היה בעזרת סקסטנט ו- RDF.

             

           1990-1994                                                                                                                                         

           באילת, עבדתי עם ה"שונית" במשך מספר שנים בהפלגות מסחריות במפרץ אילת. 

           במקביל התחלתי ללמד שייט. הניסיון שהתחלתי לצבור בשייט עזר באיכות תוכן הלימודים.         

 

           1994-2000                                                                                                                                          

           מכרתי את ה"שונית" ורכשתי ספינת מפרש "גולט" באורך כ- 15 מטרים. 

           את שם הספינה "שונית" העברתי לספינה החדשה, איתה המשכתי בהפלגות מסחריות. 

           במקביל להפלגות במפרץ אילת, לימדתי שייט בבית הספר שפתחתי "ציקי – לימודי שייט" (צ.ל.ש)

           שפועל עד היום הזה. בתחילה ללימודים המעשיים, התארגנתי על ספינת מפרש באורך 8 מטרים

           "סמיילינג אליגטור" ובנוסף רכשתי סירת לימוד ואופנוע ים המיועדים גם הם ללימוד המעשי.                                        

 

           2000-2007                                                                                                                                           

           ה"שונית" נמכרה והתמקדתי יותר בלימודי השייט. את ה"סמיילינג אליגטור" החלפתי

           במפרשית 10 מטרים "יאכטה אגם" המשמשת עד היום ללימודי שייט והשכרה לבעלי רישיונות משיט.

           בית הספר ללימודי השייט, מיועד ללימודים לקבלת רישיון משיט ישראלי של רשות הספנות.

           בנוסף, בית הספר ללימודי שייט מלמד ובוחן לקבלת רישיונות קנדיים למשיט ספינה ומפעיל רדיו  ROC 

           בשיטה החדשה  GMDSS כמדריך ותיק בקנדה מאז 1985 אני מורשה גם לבחון וגם לאשר את הרישיונות.                                                 

           2007-2010                                                                                                                                          

           חיפשתי ומצאתי ספינה המתאימה לשייט בינלאומי, יאכטה "לוריין די" באורך 20 מטרים, לשעבר "פולסטאר" 

           שהפליגה שנים עם צוללים לסיני. עבודות שיפוץ והתאמה של כלי השייט נמשכו 7 חודשים אינטנסיביים

           בהם נבנה גשר סגור לספינה, הוחלפו התרנים והמפרשים, שופצו ונבנו סה"כ 9 חדרי שינה, מיזוג אוויר, מתפיל מים,

           מדחס אוויר למיכלי צלילה,  מערכות ניווט חדישים ואפילו ג'קוזי בסיפון. הפלגת הבכורה של ה"לוריין – די"  הייתה

           עם ה"מד – רד" בחודש מאי  2008, אליהם הצטרפתי מכיוון אילת דרך הים האדום, תעלת סואץ והרצליה בים התיכון. 

           בים התיכון, לאחר רצף של הפלגות במשך הקיץ לקפריסין, טורקיה ויוון, חזרה ה"לוריין-די" לים האדום.                                         

 

           2010-2012                                                                                                                                               

           התארגנות והפלגה מסביב לעולם. 

           הגשמת החלום של הרבה סקיפרים ואוהבי ים והרפתקאות.

           

           22.06.2010                                                                                                                                

           שחררתי חבלים מהמזח באילת ויצאתי לים התיכון דרך תעלת סואץ.

           בים התיכון הפלגתי לקפריסין מספר פעמים.       

 

           10.10.2010

           יציאה מהארץ להמשך ההפלגה מסביב לעולם.

vdv

           01.06.2012 היקשרות למזח באילת.

         

           סוף המסע – הפלגה מסביב לעולם.